Покемон-Го-Умира----Петко-Иванов

Проблемът на Покемон Го!

Макар играта безспорно да привлича огромен интерес и да е глобална революция в начина по който играем игри, то след като натрупах стабилен брой часове с играта забелязах няколко ключови проблема, които ако не бъдат адресирани от създателите ще доведат до бързото замиране на Покемон Го.

На първо място играта предлага изключително праволинейна система за битки. Битките в джимовете до голяма степен са безсмислено спамене на една и съща атака и не изискват никакво разбиране на механиките на играта. Получава се така, че дори нищо да не разбираш ако имаш по-силен покемон или просто си склонен да се биеш няколко пъти с даден джим, то ти ще спечелиш. За разлика от предишни покемон игри, където имаш възможност да избираш умения и битките са базирани на ходове тук просто спамиш максимално бързо атаката. Вярно е че даден тип покемон или атака е по-добър или по-слаб срещу друг такъв, но за разлика от предишните игри, където даден тип покемон е възможно да прави 2 пъти повече или дори 4 пъти повече damage на противников покемон (или да получава два пъти по-малко damage) тук тези стойности са намалени до 0.8 и 1,25. Което е пренебрежително ниско и в повечето случаи вместо да се опиташ да изградиш стратегия с подходящи покемони за да превземеш даден джим, най-доброто решение е просто да пуснеш най-силните си 6 покемона. Естествено съществува и механиката за избягване на атаки, но реалистично погледнато мобилна игра никога няма да има достатъчно нисък лаг към сървърите за да може да се избягват атаки ефективно.

Покемон Го - БиткаНа второ място трябва да се отбележи липсата на баланс между отделните покемони. Това, което имам предвид е че рядкостта на даден покемон или усилието да евулюираш по слаб такъв не отговаря на неговата сила. Повечето покемони макар да са редки не си струват усилието да се събират или да се търси по-силна версия на покемона, защото дори да намериш перфектен такъв с висок левел той пак ще е по-слаб от много по-често срещани такива. Например ако искаш да имаш силен Charizard трябва или да еволюираш по-слабите му форми или да хванеш такъв. И в двата случая това е доста трудно и изисква множество усилия и дори при перфектни обстоятелства можеш да достигнеш до 2602 CP. От друга страна една от евелюциите на Eevee може да достигне до 2816 (Vaporeon). Излишно е да казвам, че Eevee е много по-често срещан от Charmander или Charlemeon, и е излишно да казвам, че еволюцията от Eevee във Vaporeon изисква само 25 candy за разлика от Charizard, който изисква няколко пъти повече. Следователно след като веднъж имаш един Чаризард, с който да попълниш колекцията си няма смисъл да инвестираш в усилия в търсенето на по-силен такъв, много по-добре е да насочиш усилията си към търсене на Eevee-та. И в този ред на мисли, това ме води към следващия огромен проблем на играта.

Качването на левел

Или по конкретно начинът, по който се печели experience. След като вече стана ясно, че максималния левел в играта за сега е 40 и за достигането му са необходими 20 000 000 experience (Само за сравнение за достигане на level 20 е необходим около 210 000 опит), то стана ясно и че за това ще са необходими месеци игра, ако не и години. Проблемът тук е че улавянето на всеки нов покемон носи 100 experience, няма значение дали е Dragonite или Pidgey. Разликата е в това, че е много по-добре да хванеш Pidgey. Нещата, които носят най-много опит в играта са откриването на нови покемони, излюпването на яйца, и еволюирането на покемони. За жалост откриването на нови покемони е силно ограничено и може да се случи само 151 пъти, което носи общо 75 500 опит, което е нищо сравнено с 20М. Излюпването на яйца за жалост отнема твърде много време за опитът, който придобиваш. И това остава еволюирането на покемони, като най-добрият начин да качваш левел. Проблемът тук е че еволюирането на силни покемони изисква 50 или 100 candy и освен това те са много по-трудни за намиране. Това означава, че най-добрият начин за качване на level е ловенето на Pidgey, Caterpie и Weedle, които изискват само 12 candy за еволюция.

Pidgey - Покемон ГоОт всичко това, може да се направи заключението, че при достигане на високите 20+ нива, когато имаш почти всички покемони най-ефективната стратегия ще е да ловиш Pidgey-та и Eevee-та. Положението ще е такова, че буквално ако видиш Pidgey и Charizard ще е по-добре да хванеш Pidgey, защото ще ти донесе повече experience, а Charizard ще се превърне просто в едно candy.

Голяма част от новите играчи може все още да не осъзнават тези проблеми, но с масовото достигане до ниво 25 ще започне да се наблюдава отказване от играта, просто защото няма какво ново да предложи тя и най-ефективната стратегия се превръща в ловене на Пиджита.

В момента всичко е в ръцете на разработчиците на играта и ако скоро не се действа голяма част от хората ще започнат да се отказват. Трябва да се подобри системата за трупане на опит, като силните покемони дават повече такъв. Да се промени силата на покемоните в зависимост от трудността да се сдобиеш с тях. Значително да се подобри системата за битки. Да се добавят нови опции и функционалности в играта.

Напиши коментар

  • Simona

    Здравей,аз съм на трето ниво,но вече нямам топки за хващане,какво да направя?

    • Минаваш през Покестоповете и събираш